CALANDRETA PERGOSINA – 11

Ruá Peire Magne

Prend son nom definitiu lo 31 de març de 1933, relia la ruá daus Prats a la rota de Líon. Autres còps coneguda jos lo nom de ruá Sent Laurenç daus Barris, quela ruá fai referéncia a l’òme politique Pierre Magne (Manhe) (1806-1879), deputat, senator, ministre (1847-1875), president dau Conselh Generau de Dordonha.

De la plaça Faidherbe a la ruá Talleyrand (Talairan) Perigòrd, la ruá traucha estrechament de las maisons sarradas e poiadas l’unas sus l’autras e que semblan nos venir de plan luenh dins lo temps. Per delai, las maisons son de la segonda partida dau segle XX a-d’un moment ente l’abitat raunhet sus la campanha.

Au 49 de la ruá es mencionada la maison ente nasquet Pierre Magne. Tot juste a costat avem la crescha Napoleon Magne (1865-1933) que visquet lo jorn en 1919 e demoret ‘cianta a 1985 dirigida per las sòrs de Senta Marta, ‘vances de passar jos la direccion de la mairariá e de l’Ospitau. ‘La remplacet una escòla per los mainatges paubres montada en 1867 que la familha Magne ajudet a s’agrandir en balhar e en far construire daus bastits noveus e mai beus (chapela e locaus per lotjar las sòrs que fasián la classa). En 1906, a la seguida de las leis de Separacion de l’Estat e de las Egleisas, quela escòla desapareguet.

Es benleu en sovenir de quela escòla qu’en 1930 dreibigueren l’escòla daus Barris dins l’actuala ruá Beranger.

Sus vòstre percors, avetz notat la preséncia de filas d’aubres ruá dau Sergent Bonnelie (Boneliá), d’un bananier, de bambos ruá daus Tenchuriers, de liquidambars ruá daus Peiroliers, d’un suecau ruá Beranger e d’autres aubres marcaires d’enviblada.

MAYA, FAUSTINE

Rue Pierre Magne

Elle prend son nom définitif le 31 mars 1933. Elle relie la rue des Prés à la Route de Lyon. Autrefois connue sous le nom de la rue Saint-Laurent-des-Barris. Cette rue fait référence à l’homme politique Pierre Magne (1806-1879), qui originaire de Périgueux, fut député, sénateur, ministre (1847-1875), président du Conseil Général de Dordogne.

De la place Faidherbe à la rue Talleyrand-Périgord, la rue traverse étroitement des maisons regroupées et appuyées les unes sur les autres qui semblent venir de temps très anciens. Par delà, les maisons sont de la seconde partie du XX°s à un moment où l’habitat rognait sur la campagne.

Au 49 de cette rue, est indiquée la maison natale de Pierre Magne. Tout à côté se trouve la crèche Napoléon Magne (1865-1933) qui vit le jour en 1919 et qui resta jusqu’en 1985 dirigée par les sœurs de Sainte-Marthe avant de passer sous la direction de la Mairie et de l’Hôpital.

Elle remplaça une école pour les enfants pauvres ouverte en 1867 que la famille Magne aida à s’agrandir en donnant et en faisant construire des bâtiments nouveaux et plus spacieux (chapelle et locaux pour loger les religieuses qui dispensaient les enseignements). En 1906, à la suite des lois de séparation de l’État et des Eglises, cette école disparut. C’est probablement en souvenir de cette école qu’en 1930, on ouvrit l’école des Barris dans l’actuelle rue Béranger. Sur votre parcours, vous aurez remarqué la présence de rangées de liquidambars rue du sergent Bonnelie, d’un bananier rue des Teinturiers, d’autres liquidambars rue des Chaudronniers, d’un sureau rue Béranger et d’autres arbres marqueurs de charme.