CALANDRETA PERGOSINA – 04

Mur daus Fusilhats

Lo mur daus Fusilhats se tròba ruá dau 5esme Regiment de Chaçaires dins la cort de l’anciana caserna Daumesnil. La vila de Perigüers rend omenatge chasque 19 dau mes d’aust (jorn de la liberacion de la vila) aus 45 resistants que tomberen jos las balas nazias. Lo 17 d’octobre de 1944, una prumiera placa comemorativa siguet inaugurada. Un monument en peira de Chauvigny siguet elevat en 1954 ; se compausa d’una estatua de la Resistància e de quatre figuras simbolicas de fusilhats.

Quel endreit es plantat nonmas de cipres o de cedres. Quel aubre es un marcaire culturau sacrat. Sa longevitat, son bois imputrescible, son pòrt enauçat li balhan un caracteri d’eternitat, d’intercessor aupres dau divin. Son daus aubres pròpres au sovenir e au reculhiment.

INAKI, GUSTAVE A

Mur des fusillés

Le mur des fusillés se situe dans la rue du 5ème régiment de chasseurs dans la cour de l’ancienne caserne Daumesnil. La ville de Périgueux rend hommage chaque 19 août (jour de la libération de la ville) aux 45 résistants qui tombèrent sous les balles nazies. Le 17 octobre 1944, une première plaque commémorative fut inaugurée. Un monument en pierre de Chauvigny fut élevé en 1954 ; il se compose d’une statue de la Resistance et de quatre figures symboliques de fusillés.

Ce lieu est planté uniquement de cyprès et de cèdres. Le cyprès est un arbre marqueur culturel sacré. Sa longévité, son bois imputrescible, son port élancé lui confèrent un caractère d’éternité, d’intercesseur auprès du divin. Ce sont des arbres propres au souvenir et au recueillement.