CALANDRETA PERGOSINA – 07

Ruá daus Prats (Prefectura)

La ruá daus prats prend son nom lo 6 de decembre de 1884 e ven remplaçar lo chamin de terra n°17 tau coma escrit sus lo plan dau cadastre de 1872.

‘La tira son nom daus prats que s’eslonjavan a la broa de l’Eila, partida de la vila enquera plan païsana a la fin dau segle XIX.

Lonja la viá verta.

Quand levatz un pauc lo nas, vesetz en aplomb lo barri de la Prefectura. Remarcatz la preséncia de cedres, de magnòlias dins los vargiers penduts de las maisons borjas. L’Eila forma coma una deseparacion entre la partida nauta e la partida bassa de la vila. Lo barri de la Prefectura d’ente vesetz flotar lo drapeu francés fasiá partida dau parc daus Cedres, proprietat dau comte Raoul de Fayolle (1820-1886).

La flor de la magnòlia es simbòle de fòrça quitament si l’aubre es un marcador d’un mitan sociau elevat. Es sovent associat au cedre dins l’armonia de quilhs vielhs parcs.

ELIOR, ISIDORE

Rue des Prés (Préfecture)

La rue des prés prend son nom le 6 décembre 1884 et remplace le chemin de terre n°17 du plan cadastral de 1872.

Elle tire son nom des prés qui bordaient la rivière Isle, partie de la ville encore rurale à la fin du XIX° s.

Elle longe la voie verte.

Quand vous levez les yeux, vous voyez en aplomb le quartier de la Préfecture. Vous remarquez la présence de cèdres, de magnolias dans les jardins pentus des demeures bourgeoises. L’Isle forme une séparation symbolique entre la partie haute et la partie basse de la ville. Le quartier de la Préfecture d’où l’on voit flotter le drapeau français faisait partie du parc des Cèdres, propriété du comte Raoul de Fayolle (1820-1886).

La fleur de magnolia est un symbole de force même si l’arbre est un marqueur d’un milieu social élevé. Il est souvent associé au cèdre dans l’harmonie de ces vieux parcs.